OJ de har varit mycke nu

har inte hunit skrevit så mycke nu på ett tag,, lill skrutta har tagit mycke tid av mig och stefan har inte mått så bra pga sin höft som krånglar. Så ja har fått tagit mycke av allt som ska göra plus lära mig köra min nya mopedbil.
jaja de är vell så när man är mamma :) hundra saker på samma gång

I dag vaknade lill skrutta kl 9.00 som tyder på att vi har börjat fått henne i säng för natten kl 21.00 istället för 22.00 som de va förut. och i natt va de första natten hon sov hyfsat bra på länge , så jag oxå fick sova. snacka om skönt, nästan lika skönt som sex men bara nästan ;) .. hehe.. ne ja skoja.. men skönt va de.. å de va skönt att för engång skull vakna upp utvilad. 
Men de sköna höll i sig tills vi skulle beje oss till mamma. 
när ja hadde packat allt i skötväskan stoppat Aurora i bilstolen och fått med hundarna ut och stog vid bilen för att öppna dörren.. till min stora skräck så var bilen översvämmad av spindelnät överalt och stora var dom oxå . bör nämnas att jag är livrädd för spindlar . fick springa å hämta sopborsten och veva bort allt .. med paniken i halsen oså vevade ja som en dåre, grannarna lär nog ha undrat va fan ja höll på med, sen väl färdig med att spindelfria bilen så upptäckte ja att hundarna var borta.
Såg hur dom sprang längstbort på gården, hur ja en ropade så hadde dom nått mycke mer roligare att göra än att lyssna på matte, så de var bara att springa å jaga dom , runt gården medans Aurora kollade förvånat vad mamma höll på med för konstigt. :)
Tillslut så kom vi i väg , men under hela resan till mamma så var mina tankar på den STORA spindeln som måste ha gjort spindelnätet i bilen , om den var kvar eller ej ..
Om den skulle krypa fram nånstans eller på mig , vad  jag skulle göra då. men tur så slapp jag de. så i dag blir de att städa ur bilen ordenkligt och få stefan till att gå på spindel jakt . hmm undra om de finns nån sprej man kan spruta in i bilen så att spindeln/ spindlarna dör. så dom slipper ha fest om nätterna i min bil..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0