dyslexi å jag med blogg

joo som ni kanske har sett eller upptäckt så är de endel stavfel på min blogg , och skriva ett inlägg är en hel utmaning för mig .
tro de eller ej jag har en svår dyslexi och de är nått jag inte gömmer utan jag har aceptera det , vist de har varit svårt att ta sig genom skolan, men jag gav aldrig upp min kamp. jag gick ut gymnaset med bra betyg och jag lever ett normalt liv trotts detta , och jag är stolt över mig själv och att jag har klarat mig så bra trotts mitt handikap ,, japp ni hörde rätt dyslexi räknas till ett handikap ett som inte sysns som vissa kan ha svårt att leva med och vågar aldrig erskänna att dom har det.
Men jag kan med stolthet ropa ut mitt med intyg och papper på att jag har det för jag är en stark tjej...
 
men nu vidare till det krångliga och mkna tankar om detta,, är dyslexi ÄRFLIGT???
endel experter menar på att de är det medans andra säger att de inte är de,, men vist det är vell bara tiden som avisar det om mina barn har det , men en sak är säker att jag kommer känna igen tecknerna direkt om nån skulle ha det.. men jag hopppas dom slipper det !
MEN en krånglig sak till är hur ska jag kunna hjälpa dom med sokolarbeten och läxor mm , när jag inte själv kan skriva och läsa ordenkligt , och de kommer göra ont när mina barn kommer be om hjälp när jag inte kan,, men de är tur att stefan finns , så de är bar å gilla läget och aceptera ,, jag får glänsa på nått annat i mina barns ögon dom kommer ju älska mig ovatset om jag kan skriva/läsa eller ej..

Nu till en helt annan sak jag fyller år på söndag,, hela 24 år oj oj åren bara springer iväg ,, men jag längtar som ett barn efter alla presenter med glansit papper och glitter snöre på åå jag bara älskar det.. undra vad som gömmer sig i pakenten denna födelsdag,, föutom de jag redan har fått en två veckors kurs att ta körkort, så vecka 12 har jag nog lappen i handen och jag ligger ute bland vägarana öch kör,, wiihha ska bli kul :)

xoxo laura





Kommentarer
Postat av: Ylva

Är imponerad av hur bra du klarat skola m.m. Är tufft då man har dyslexi.

2011-02-04 @ 12:05:30
URL: http://ylvak.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0