en kväll för ett tag sen

En dag eller ska säga kväll det va en tung höst kväll med mörka moln med måne som glimtade fram då å då som jag såg mellan mina tårar och när jag vågade lyfta bort händerna från ansiktet , efter en hård knuff i väggen och ett kast från köket till vardagsrummet, jag hade tur det va en bra kväll för han gick ut och satte sig i bilen och åkte iväg .. jag fick bara ett märke kringhandleden och blåmärke på knät så det va en bra kväll , jag dövade min gråt och tårar för att inte väcka barnen och satte på musik och kröp ihop i mitt hörn i köket , bland mörkret i månsken och stjärnorna som syntes då å då mellan molnen som flög förbi.. tankarna va helt tomma och rädslan som fanns försvann lika snabbt , det ända som kändes va en tom ensamhet , ett mörker av instängdhet.. det va en gång en lycklig flicka som tog studenten med hela världen framför sig precis som alla andra och den flickan var jag men det blev ingen dröm av mitt liv utan mer som ett tomt liv med en härlig och dyr fasad av lycka av krossat glas bakom den fasaden.. xoxoxo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0